marindalam.reismee.nl

Adelaide en Alice Springs

Hoi!

De afgelopen tijd heb ik weer veel dingen meegemaakt. Eerst heb ik een week in Adelaide gezeten samen met een reisgenoot.

Hier hebben we fietsen gehuurd en zijn we door de omgeving van Adelaide gaan fietsen. Ook hebben we een Aziatisch festival bezocht en zijn we naar een chocolade fabriek geweest (en kregen we gratis chocolade).

Daarna gingen we met de tram naar Glenelg Beach, in totaal verbleven we hier twee dagen. Hier hebben we onder andere een prachtige zonsondergang op het strand gezien.

Na de twee dagen in Glenelg Beach ging ik met de bus naar Alice Springs (een 20 uur durende busrit). Eenmaal aangekomen in Alice Springs ging ik op tour. Deze tour ging langs de Kings Canyon, Kata Tjuta en Uluru.

Tijdens de tour heb ik ook veel geleerd over de Aboriginals en hun cultuur, in hun cultuur zijn de hierboven genoemde plaatsen heilig.

Verder sliep ik tijdens de tour in de buitenlucht zonder een tent, ik sliep dus alleen in een slaapzak. Dat was zeker leuk om een keer te doen, maar ik slaap toch liever in een bed met een dak boven mijn hoofd.

De rots Uluru verandert een paar keer per dag van kleur. Overdag is hij oranje, in de avond zwart en in de ochtend grijs. Ik heb een nieuwe fotomap aangemaakt en hier kun je op drie verschillende foto's zien dat Uluru van kleur verandert (foto's zijn natuurlijk zonder filter). De foto bovenaan dit verhaal is Uluru bij zonsopgang.

Ik heb ook nog kameel gereden tijdens de tour, dit was ontzettend leuk om te doen!

Nu ben ik weer aangekomen in Sydney, hier zal ik nog anderhalve week verblijven en dan ga ik naar Brisbane.

P.s. sommigen weten het al maar ik kom eerder thuis, in plaatst van 6 maart kom ik nu 16 februari thuis. Dit komt omdat ik Perth heb overgeslagen omdat deze stad heel moeilijk bereikbaar was.

Reacties

Reacties

Myrte

Awesome!?

Thomas Pielage

Leuk verslag Marinda.

Elianne

Super vet!!! Volgens mij heb je echt de time of your life!! Super veel plezier nog!! XX

monique

Mooi ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active