marindalam.reismee.nl

De Gold en Sunshine Coast

Hoi allemaal!

De laaste tijd ben ik behoorlijk druk geweest. Ik begon weer in Sydney, ging daarna naar het oosten en heb hier tot nu toe Byron Bay, Surfers Paradise, Brisbane, Noosa en Fraser Island gezien.

In Sydney ben ik eerst een week alleen geweest en heb een aardig meisje uit Oostenrijk ontmoet. Ook heb ik in die week twee dagen gewerkt in een kledingwarenhuis. Ik moest samen met drie andere het warenhuis schoonmaken. Het warenhuis was al twee maanden niet schoongemaakt dus het was ontzettend stoffig! Overal waar ik aan het vegen was kwamen enorme stofwolken omhoog. Het was interessant om twee dagen te doen, maar liever nooit meer.

Daarna kwamen de twee Nederlandse meiden met wie ik eerder optrok ook naar Sydney. Samen hebben we nog een week doorgebracht. Toen ging één van hun naar huis, de andere bleef in Sydney en ik vertrok naar de oostkust.

Eerst kwam ik aan in Byron Bay, hier ben ik vier dagen gebleven. Tijdens deze dagen heb ik mooie wandelingen gemaakt en Nimbin bezocht. Nimbin is een klein, onzettend vrolijk gekleurd, dorpje waar ze heel veel wiet roken. Tijdens de tour naar Nimbin kwamen we ook langs een 120 meter hoge waterval.

Daarna pakte ik de bus naar Surfers Paradise, hier ben ik maar een halve dag gebleven omdat het zo klein is. Dus diezelfde avond kwam ik aan in Brisbane. Hier heb ik met een koala geknuffeld en met een ander Nederlands meisje door Brisbane gevaren.

Na die twee dagen ging ik naar Noosa. Noosa is een ontzettende mooie stad met hele luxe huizen (dus ook een dure stad) en prachtige natuurparken. Hier heb ik o.a. gekayakd in de zee en een tropisch natuurpark bezocht.

Daarna was het tijd voor mijn Fraser Island tour (daar ben ik nu net mee klaar). Een drie daagse tour waarbij je in 4x4 auto's het hele zandeiland ziet. Fraser Island is het grootste zandeiland van de wereld, dus drie dagen had ik er wel voor nodig. Tijdens de tour kwamen we langs wilde dingo's, wolfspinnen, een schipwrak, vissen die in meertjes aan je voeten knagen en nog veel meer!

Nu ben ik aan het wachten op mijn volgende bus naar Agnes Water, hier blijf ik één nacht en daarna ga ik naar Magnetic Island.

Ook heb ik mijn vliegtickets omgeboekt. Ik besefte dat zes maanden een te lange tijd is voor de plaatsen die ik wil bezoeken. Mede hierdoor heb ik besloten mijn reis in te korten naar vier maanden. Dit betekent dus dat ik op 21 december thuis kom, net op tijd voor Kerstmis!

Voor meer foto's van de oostkust bekijk mijn fotoalbum!


Reacties

Reacties

Thomas Pielage

Hoi Marinda.
Weer een leuke blog. Ben blij dat je eerder thuis komt en met de feestdagen gezellig thuis bent.
Groetjes Opa.

Maruschka

Leuk Marinda en mooie foto’s!

Arjan

Wat maak je veel mee daar! Leuke blog! Enne.... maar goed dat je niet te lang in Nimbin bent gebleven?
Ben blij dat je met Kerst weer thuis bent?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active